Jeg er 66 år og har været aktiv i motorsport det meste af sit liv. Driver min virksomhed til hverdag og dyrker motorsport som hobby.
Startede med motocross som 15 årig og i rallysporten i 1976 som 19 årig og kørt mange forskellige motorsports grene.
Var aktiv i frem til 1992 med mange gode placeringer og var blandt andet en del af team Talbot Danmark i 80érne , og kørte derefter i Toyota Corolla Levin 1600 gr 2, og sidst i den periode i en meget sjælden Ford Escort RS Gr 4 bil.
Motocrosssporten har altid været en del af aktiviteterne. En stor del af tiden sammen med min datter og søn fra 2001 frem til 2018. Jeg var selv aktiv i quadcross og supermotard med en del løb i ind og udland frem til 2014.
Deltager i 2012 og 13 i et par spændende sæsoner i en 650cc cross cart, hvorefter jeg i 2014 bygger en ældre Volvo 240 op til et mindre comeback i rallysporten
Vi deltog i en del mindre løb i 2015 med gode resultater. En ulykke i begyndelsen af 2016 satte det hele på hold igen grundet skade i nakke og ryg men kommer tilbage sidst i sæsonen.
I sæson 2017 og 2018 er der deltaget i DM serien for klassiske rallybiler, og det blev til en samlet 3 og en 2 plads i mesterskabet. 2019 sæson var der kun tid til nogle få mini rally.
Sæson 2020 blev anderledes grundet Covid men det lykkedes at opnå en 2 plads i DM rally for klassiske biler.
I Sæson 2021 kom et nyt setup. Steen K Larsen kom i codriver sædet og kørte alle løb i mesterskabet og vi opnåede at vinde det danske mesterskab for klassiske biler
I sæson 2022 blev der primært bygget Subaru, og kørt enkelte test løb i den sammen med Steen.
I 2023 blev kørt nogle få rally og et sprint i Subaru bilen. Der blev indkøbt en rallycross Volvo som blev genopbygget, men efter nogle løb blev den solgt i foråret 2024
i 2024 blev et sabat år hvor vi kun deltager i enkelte løb grundet firma arbejde.
For at holde formen er jeg aktiv på sin mountainbike som en del af den fysiske træning.
Nicklas er i dag 30år og har været aktiv i motorsport det meste af sit liv. Nicklas er ingeniør i hverdagen og dyrker motorsport som hobby.
Han startede med motocross som 5 årig i quadcross først i 50 cc derefter nogle år i 100 cc vario, hvor han deltager i DM og enkelte løb i udlandet.
Rykker op 2007 rykker han op i i 300 cc klassen hvor han deltager i DM i 3 år.
I 2010 rykker han op i den store 450 klasse og ender som A kører i 2012 og deltager i DM løb. Han stopper med at køre fuld sæson quadløb i 2014.
Tager derefter en sæson i klubrally i en Opel Ascona, hvor han deltog med god succes.
I 2016 kom han tilbage til cross verdenen, men denne gang i sidevognscross, som han kørte frem til 2020 med mange gode placeringer og sejre. Blandt andet var han en del af landsholdet for VM og var en af Scandinavians hurtigste kører.
Årene derefter har Mountanbike og downhill løb været den primære sport med blandt andet deltagelse i en VM afdeling.
2024 er der købt en crosskart ind, som Nicklas nu er ved at bygge om til de nye regler, og vil deltage i enkelte løb i 2025
Jette har altid haft en stor interesse i motorsport og som hustru til Steen, blev det hurtigt et faktum af hun blev en fast del af vores team. Jette startede med at tage sig af catering opgaven men deltog også i alle forberedelser og praktiske ting på løbsdagene.
I sæson 2022 har Jette taget codriver licens og hun har overtaget codriver sædet efter Sten efter et par testløb.
Vi deltog i sæson 2023 i udvalgte sprint og rally løb. At blive rallycodriver betyder mange ting. Der skal læses rutebog, regnes etapetider, og så skal man læse noter på prøven. Dette giver alt sammen en meget travl dag i højresædet i en rallybil.
Samarbejdet fortsatte i 2024. Da der ikke er kørt meget rally i år har Jette kørt enkelte løb sammen med andre teams for at dygtiggøre sig. Så hun er helt klar til den nye sæson.
Steen startede i teamet i 2021. Han bliver codriver i vores team i sæson 2021 hvor vi blandt andet vinder DM for Klassiske rallybiler i den røde Volvo
I 2022 var det et begrænset program fordi energien bliver brugt på at bygge en Subaru, som Steen var en stor del af .
I sæson 2023 og 2024 er Steen tilknyttet teamet på den mekaniske side, sammen med at han er full time codriver i LS Motorsport teamet
Emil er med som service mand i teamet. Det vil sige han står for alle opgaverne omkring at holde bilen kørende under løbene. I et rally er der flere service pauser hvor man har imellem 15 minutter optil 1 time hvor man kontrollere alle de væsentlige ting, samt for bilen tanket, og evt skifter hjul. På en løbsdag er det et travlt job som Emil varetager.
Skriv teksten her
Skriv teksten her